شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

اين خبر را بخوانيد:امام حسين(ع) محبوب دل همه آزادگان عالم است

۲ بازديد


خبر اختصاصي:
پيشرفت تكنولوژي در ايران بسيار زياد شده است.ايران همگام با بازارهاي جهاني در رابطه با تكنولوژي پيش رفته و مردم ايران از تمامي امكانات جديد دنيا استفاده ميكنند.امروزه اينترنت در ايران به صورت قابل ملاحظه اي بهتر شده و كاربران ايراني نسبت به قبل اينترنت پرسرعت تري در اختيار دارند.قيمت اينترنت نيز بسيار كاهش يافته و اين باعث شده تمامي قشر هاي جامعه بتوانند از اينترنت مناسب استفاده كنند و به دنياي مجازي وصل باشند.شركت هاي زيادي نيز براي ارائه خدمات اينترنت در ايران وجود دارد

خبر اصلي
به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، مراسم عزاداري ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و يارانش امروز يكشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري، در بانكوك، پايتخت تايلند برگزار شد.

رييس جمهوري در اين مراسم كه علاوه بر هيات ايراني، جمعي از ايرانيان، علما و شيعيان مقيم تايلند حضور داشتند، با اشاره به اينكه در شب هشتم محرم در عمده كشورهاي جهان خيمه اي به نام امام حسين (ع) برگزار مي شود، اظهارداشت: امام حسين (ع) تنها به اسلام و شيعيان تعلق ندارد بلكه محبوب دل همه آزادگان عالم است.

روحاني با طرح اين پرسش كه چرا امام حسين(ع) و عاشورا جاودانه هستند و همه قلوب در برابر آن حضرت خاضع هستند، گفت:  امام حسين(ع) براي آرمان يك گروه خاص جان خود را فدا نكرد؛ هدف او ارزشهاي جهاني بود و به همه بشريت تعلق دارد؛ امام حسين(ع) كشته راه آزادي است، او براي آزادي انسان ها جان خود را داد و شهيد راه حق، عدل، دادگستري و اصلاح جامعه بود.

رييس جمهوري با بيان اينكه امام حسين(ع) براي از بين بردن فساد و اصلاح جامعه و برافراشته شدن پرچم هدايت انسان ها قيام كرد، اظهار داشت: اگر ما مسير هدايت و نجات مي خواهيم، امام حسين (ع) چراغ است و راه را به ما نشان مي دهد؛ اگر در توفان ها قرار گرفتيم، امام حسين(ع) كشتي نجات همه انسان ها و حق طلبان عالم و همه آنهايي است كه در برابر ظلم سر فرود نمي آورند و ذلت را انتخاب نمي كنند.

روحاني تصريح كرد: امام حسين(ع) شخصيتي است كه در زندگي خود بين شهادت و ذلت، شهادت و شمشير دشمن را انتخاب مي كند؛ شعار «هيهات منه الذله» او شعاري جاودان و افتخاري براي همه شيعيان و انسان ها است؛ او وارث همه پيامبران و صالحان بود. اگر هدف و آرمان جهاني و راه هدايت براي همه انسان ها شد، آن فردي هم كه وجودش را براي آن آرمان بلند فدا كرده، جاودانه خواهد شد.

رييس جمهوري اظهارداشت: خدا جاودان است و هر كس رنگ خدايي بگيرد او جاودان خواهد بود و براي انسان صالح و كسي كه راه خدا را برگزيند، مرگ مفهوم ندارد؛ بزرگان و صالحان تاريخ و آنهايي كه زندگي خود را براي نجات انسان ها فدا كردند هيچ وقت نمي ميرند و هميشه جاودانه هستند.

روحاني با اشاره به تعطيلي روز عاشورا در سراسر شبه قاره هند و شعار معروف گاندي كه «رهبر من براي آزادي اين سرزمين حسين بود» گفت: ميليارد ها انسان در سراسر جهان به امام حسين(ع) احترام مي گذارند چرا كه او راه اخلاق، جهاد و صلح را برگزيد.

 رييس جمهوري با بيان اينكه امام حسين(ع) و امام حسن (ع) امامان جهاد و صلح بودند، افزود: امام حسين(ع) جنگ را شروع نكرد، جنگ را دشمن شروع كرد و ايشان دفاع كرد؛ امام حسين(ع) امام اخلاق، تواضع و محبت بود و در آخرين لحظات جنگ نيز پيوسته مي خواست لشكر دشمن را هدايت و از اين توفان نجات دهد وبه راه حق هدايت كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.