یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

تيتر اخبار ايران:«دونالد ترامپ» به حمايت آمريكا از معارضان سوريه پايان خواهد داد

۲ بازديد

شرح خبر:

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، روزنامه انگليسي «اينديپندنت» در مطلبي به تحليل مصاحبه «دونالد ترامپ» رئيس جمهور منتخب آمريكا با نشريه «وال استريت ژورنال» پرداخته و نوشت اظهارات او نشان مي‌دهد احتمالا قصد دارد حمايت‌هاي ايالات متحده از گروه‌هاي معارض سوريه را قطع كند.

ترامپ در اين مصاحبه با بيان اينكه هدف اصلي آمريكا در سوريه بايد حمايت از دولت اين كشور در مبارزه با داعش باشد، گفته بود: «من نظري خلاف ديدگاه خيلي از مردم درباره سوريه دارم. رويكرد من اين است شما با سوريه مي‌جنگيد، سوريه با داعش مي‌جنگد و شما نيز بايد از شر داعش خلاص شويد.»

اينديپندنت ادعا كرد پيروزي ترامپ نه تنها از سوي روسيه و سوريه بلكه از سوي ايران نيز مورد استقبال قرار گرفته و نوشت: «مشاوران "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه محتاطانه اعلام كردند او آماده است با ترامپ همكاري كند.»

اين نشريه انگليسي با بيان اينكه آمريكا به همراه تركيه، عربستان سعودي و قطر هنوز از معارضان و شورشيان سوريه حمايت مالي و لجستيكي دارند، نوشت: «موضع طولاني مدت آمريكا اين بوده كه آقاي اسد بايد از قدرت برود و انتخابات دموكراتيكي براي پايان دادن به درگيري‌هايي كه وارد سال ششم مي‌شود،‌ برگزار شود.»

«هيلاري كلينتون» رقيب شكست خورده‌ ترامپ از حزب دموكرات، منطقه پرواز ممنوع را بر فراز سوريه پيشنهاد داده بود و شورشيان را به پايان حملات هوايي كه تقريبا روند نبرد را به سود بشار اسد تغيير داده بود، اميدوار كرد. بعد از پيروزي ترامپ اما شورشيان از اطرافيان او خواستند تا به آنها كمك كند.

اينديپندنت پيش‌بيني كرد كه موضع رئيس جمهور منتخب آمريكا، تاكيد بر تشكيل اتحادي با دولت سوريه و روسيه براي شكست دادن گروه تروريستي داعش باشد.


خبر تصادفي:
مسابقات پارالمپيك در حالي به پايان رسيد كه مرگ دوچرخه سوار كشورمان تلخ ترين رويداد كاروان ايران و همچنين كميته بين المللي المپيك بود. آقاي گلبارنژاد  در مسير مسابقه دوچرخه سواري كوهستان در شيب تند مسير كنترل خود را از دست داد و ساعاتي پس از ورودش به بيمارستان جان خود را از دست داد. اين تلخ ترين خبر تاريخ پارالمپيك براي ايران بود. در مراسم اختتاميه يك دقيقه سكوت به احترام اين ورزشكار كشورمان همه جا را فراگرفت. همچنين پررچم كشورمان نيمه برافراشته ماند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.