شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خبرگزاريها منتشر كردند: :از تحريك فرمانداران به جدال با نماينده مردم تا طرح ادعاهاي بي‌اساس!

۲ بازديد

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه مجمع هماهنگي اصلاح‌طلبان پس از سخنراني حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس در مورد مسائل كشور طي روزهاي اخير نوشته‌اي منتشر كرده است كه از جهات مختلف قابل تامل و البته پيگيري است.

در اين گزارش بدون قصد دفاع از نماينده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي، نكاتي را براي آگاهي مردم و البته براي اطلاع بيشتر دستگاه‌هاي نظارتي و قانوني مطرح مي‌كنيم تا شايد چنين اقدامات نسنجيده‌اي از سوي عده‌اي كه خود را نماينده همه مردم، آن‌هم در مقابل نماينده و وكيل قانوني مردم مي‌دانند، تكرار نشود.

اصلاح‌طلبان كرمانشاه از ابتداي دولت يازدهم تاكنون تمام خواسته و مطالبه‌اي كه داشته‌اند در حد عزل و نصب فرمانداران و مديران دستگاه‌هاي اجرايي بوده است و بازتاب جدال اين طيف با يكديگر كه بارها به زد و خورد فيزيكي و فحاشي كشيده شده، در رسانه‌هاي حتي بين‌المللي نمي‌تواند نشان‌دهنده توان اين افراد در حل مشكلات كلان استان باشد.

اين طيف كه در دعواهاي درون‌حزبي حتي يكديگر را قبول ندارند، عليه يكديگر نيز به بيانيه‌پراني و رجزخواني كرده و مي‌كنند كه قطعا مردم فهيم استان كرمانشاه به‌خوبي مي‌دانند چنين طيفي كه قادر به حل ساده‌ترين موضوعات درون جناحي نيستند نه دغدغه مشكلات استان را دارند و نه قادر به نقش‌آفريني مثبت در اين زمينه هستند.

بيانيه مجمع هماهنگي اصلاح‌طلبان استان كرمانشاه در ابتدا با يك اقدام كودكانه از درج عنوان كامل نماينده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي با حذف كلمات مردم و دالاهو خودداري كرده كه يا از ضعف نوشتاري ناشي مي‌شود و يا اينكه مثلا هدف اين بوده مردمي بودن اين نماينده زير سؤال برده شود!

در سطور بعد نتيجه‌گيري‌هاي بدون تحقيق و سند در مورد موضوع كلاني همچون موفقيت‌آميز بودن مذاكرات هسته‌اي مرقوم شده كه بيشتر به خيال‌بافي شبيه است، چراكه همگان و حتي برخي مسؤولان دولتي نيز به بي‌نتيجه بودن مذاكرات تا اين لحظه به‌دليل بدعهدي آمريكا اذعان دارند.

ربط دادن مشكلات مردم در عبارات بعدي اين نوشته به دولت‌هاي نهم و دهم سخني طنزآميز است كه قطعا براي كودكان گروه سني ج نيز قابل قبول نيست و بدون توجه به اينكه چرا نمايندگان مردم در مجلس دهم به سه وزير پيشنهادي دولت راي اعتماد دادند، اين موضوع را باز هم با جمله‌هاي احساسي حاكم بودن موج اصلاح‌طلبي بر خانه ملت ارزيابي كرده‌اند و با اشاره به انتخاب سه گزينه از ليست فراكسيون اميد براي عضويت در هيأت نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا، به ساير وكلاي مردم القاب و اوصافي نسبت دادند.

نسبت دادن القاب به‌دور از ادب و احترام اجتماعي و شرعي يك مقوله ناشايست است كه طي سه سال اخير به‌صورت پررنگ وارد فضاي سياسي و ادبيات سياسي برخي افراد و طيف‌ها شده است كه البته فاجعه نگارش اين نوشته به اينجا ختم نمي‌شود و گستاخي تا جايي پيش رفته كه اظهارنظر ناشايست در مورد صلابت و سلامت انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي با عبارت محدوديت اعمال شده! صورت گرفته است و اين مطلب ناروا بي‌شك ناديده گرفتن زحمات دست‌اندركاران خدوم نظام و به نوعي اهانت به شوراي محترم نگهبان به‌عنوان حافظ قانون است.

براساس اين گزارش، در اين نوشته كه بيشتر شبيه به عقده‌گشايي چند نفري است كه از موضوع اصلي مورد ادعا خارج شده، سخنان نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي كليشه‌اي، تكراري و نخ‌نما عنوان شده است.

در اين بيانيه سخنان نماينده حوزه انتخابيه مذكور بدون هيچ پشتوانه قابل اعتنا، مخالفت با خواسته اكثريت مردم اعلام شده است و اين در حالي است كه همين مردم چند ماه پيش با راي بالا و قابل توجه، وكيل خويش را انتخاب كردند و قطعا خواست همه مردم ريشه‌كني فساد، بي‌كاري و مشكلات اقتصادي است نه جدل‌هاي بيهوده و جناحي.

بخش پاياني اين نوشته در واقع تلاش براي ايجاد فضاي دوقطبي در حوزه انتخابيه با تهديد فرمانداران و تحريك آنان براي رودرو شدن با وكيل مردم است كه دقيقا خلاف فرمايشات مقام معظم رهبري است كه ايجاد چنين فضايي را اكيدا نهي كردند و قطعا تلاش براي اختلاف‌افكني توسط اين افراد هيچ نتيجه و منفعتي براي مردم و حل مشكلات منطقه ندارد.

براساس گزارش فارس، چنين نوشته‌اي با اين همه ايراد واضح، توهين و طرح مباحث غلط، غيرضروري و حتي نامناسب قطعا نمي‌تواند توسط قاطبه مردم مورد قبول قرار بگيرد و تنها براي خودنمايي چند نفر در گروه‌هاي چند نفره كارآيي دارد و البته شأن و اعتبار فضاي سياسي استان را نيز خدشه‌دار مي‌كند، چراكه حداقل لازمه فعاليت احزاب و افرادي كه در اين چهارچوب فعاليت مي‌كنند، آشنايي با الفباي اوليه اين حوزه است.


خبر تصادفي:
وضعيت بيكاري در ايران كاملا قابل بررسي و جاي اعتراض و انتقاد زيادي دارد.بيكاري در ايران در سال هاي اخير به اوج رسيده و تمامي كارشناسان بر اين باورند كه اين حجم از بيكاري در ايران در چندين سال پيش بي سابقه بوده است.اعتراضات زيادي براي اين مورد توسط جوانان و افراد بيكار كشور به دولت روحاني وارد شده.دانشجويان فارغ التحصيلي از دانشگاه هاي معتبر كشور چندين سال است كه بيكار هستند و دولت بايد فكري به حال اين مورد بكند.ادامه چنين روندي قطعا در سال هاي آينده مشكلات خيلي بيشتري براي كشور و وضعيت بد اقتصادي ايجاد خواهد كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.