شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

يك خبر داغ:معاون احمدي‌نژاد چگونه يكي از مفاخر كشور شد؟/ وقتي كسي مسئوليت انتخاب «ملك زاده» را نمي‌پذيرد

۱ بازديد

شرح خبر:


خبرگزاري فارس، شب گذشته يكي از تالارهاي مجلل شمال شهر، ميزبان يك مراسم تجليل بود؛ مراسمي كه قرار بود در آن از مقام علمي يكي از اساتيد دانشگاه تجليل شود.

محمد شريف ملك زاده معاون رئيس جمهور سابق، همان استادي بود كه شب گذشته مراسم تجليل از مقام علمي وي در تالار الماس شهر با حضور برخي چهره هاي مختلف از جمله حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس، عليرضا ابراهيمي نماينده مردم راميان در مجلس و بياتي رئيس دانشگاه عدالت حضور داشتند.

حدود 300 نفر از اساتيد، قضات، كارمندان و دانشجويان دانشگاه هاي آزاد و دانشگاه عدالت به اين مراسم دعوت شده بودند.

نكته قابل توجه در اين مراسم اين بود كه تقريبا همه سخنرانان و مجري مراسم در مطالب خود به جايگاه علمي ملك زاده اشاره كرده و تاكيد داشتند كه وي چندي پيش به عنوان يكي از مفاخر علمي و فرهنگي كشور انتخاب شده است؛ اشاره سخنرانان نيز به برگزاري مراسمي در هفته هاي گذشته براي انتخاب ملك زاده به عنوان يكي از مفاخر علمي و فرهنگي كشور بود كه در سالن تفاهم تهران برگزار شد.

با توجه به سازوكار تعيين مفاخر علمي و فرهنگي كشور، اين سوال ايجاد مي شود كه چه كسي با توجه با سابقه محمد شريف ملك زاده وي را به عنوان يكي از مفاخر علمي و فرهنگي كشور انتخاب كرده است؟

چه كسي ملك زاده را جزو مفاخر ايران ثبت كرد؟

حدود يك ماه قبل مراسمي در سالن تفاهم تهران با عنوان «همايش رونمايي از كتاب اقتصاد مقاومتي و برجام و تجليل از دكتر ملك زاده» با حضور جمعي از چهره هاي فرهنگي و دانشجويان دانشگاه آزاد و عدالت برگزار شد.

برگزار كنندگان اين مراسم تاكيد داشتند كه قرار است در اين همايش محمد شريف ملك زاده به عنوان يكي از مفاخر علمي كشور ثبت و مورد تجليل قرار بگيرد؛ البته به شيوه مراسم هاي رسمي حتي تمبر يادبود اين تجليل نيز آماده شده و توسط يكي از مسئولان اداره پست رونمايي و توسط حاضرين به امضا رسيد.

در اين مراسم تقريبا تمامي سخنرانان ملك زاده را با عناويني نظير، استاد بي نظير، نابغه بزرگ، اولين مخترع بين المللي و ... مورد خطاب قرار مي دادند؛ تعابيري كه برخي از حاضرين در همايش از بيان آنها متعجب شده بودند.

در بخش ديگري از اين از كتاب اقتصاد مقاومتي و برجام كه توسط ملك زاده نوشته شده است رونمايي شد؛ كتابي 500 صفحه اي كه حدود 300 صفحه از آن به طور كامل بازخواني بيانات رهبر معظم انقلاب پيرامون برجام است و ديگر بخش هاي آن نيز به گواهي قسمت منابع و ماخذ همين كتاب، برگرفته از مقالات كارشناسان و شخصيت هاي علمي است كه در رسانه هاي كشور، منتشر شده است.

عنوان برگزار كننده اين همايش «دبيرخانه دائمي مفاخر و فرهيختگان» ذكر شده و سبحاني مسئول پژوهشگاه دائمي مفاخر ايران واستان مركزي نيز در جايگاه مسئول دبيرخانه دائمي مفاخر وفرهيختگان معرفي شده بود.

پيگيري هاي خبرگزاري فارس از انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور كه مسئوليت شناسايي اين مفاخر را بر عهده دارد نشان مي داد كه اين انجمن چنين مراسمي را برگزار نكرده است؛ يكي از مسئولان حوزه رياست اين انجمن تاكيد داشت كه مراسم انتخاب ملك زاده به عنوان يكي از مفاخر كشور، از سوي انجمن برگزار نشده و تنها آقاي محقق مسئول انجمن قرار بوده كه در اين همايش سخنراني كند و حتي اين سخنراني نيز انجام نشده است.

در سوي ديگر ماجرا سبحاني كه خود را مسئول پژوهشگاه دائمي مفاخر ايران واستان مركزي معرفي كرده بود، در پاسخ به سوال فارس مبني بر اينكه مسئوليت انتخاب ملك زاده به عنوان يكي از مفاخر كشور با چه نهادي بوده، تاكيد كرد كه اين انتخاب از سوي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي انجام شده ولي مسئوليت برگزاري همايش تجليل از ملك زاده به دبيرخانه مفاخر و فرهيختگان كه زير مجموعه پژوهشگاه دائمي مفاخر ايران و استان مركزي است، واگذار شده بود.

البته خبرگزاري فارس با مسئولان دانشگاه عدالت كه آيت الله هاشمي شاهرودي به عنوان موسس آن شناخته مي شود درباره برگزاري اين مراسم تجليل تماس گرفت، كه يكي از مسئولان روابط عمومي اين دانشگاه تاكيد كرد كه دانشگاه عدالت هيچ نقشي در برگزاري همايش تجليل از ملك زاده نداشته است.

در اين ميان اما مراسم شب گذشته كه در مجموعه الماس شهر برگزار شد مشخصا از سوي دانشگاه عدالت اسلامي برگزار شده بود و حجت السلام بياتي مسئول اين دانشگاه نيز بر روي اين مساله تاكيد داشت كه اين مراسم تجليل از سوي دانشگاه و دانشجويان آن براي تجليل از استاد خود برگزار شده است.

با توجه به سابقه خاص ملك زاده سوال هاي زيادي درباره ثبت وي به عنوان يكي از مفاخر كشور ايجاد شده است؛ با توجه به پيگيري هاي خبرگزاري فارس تقريبا هيچ نهاد رسمي نمي پذيرد كه دقيقا با چه ساختار و چهارچوبي ملك زاده به عنوان يكي از مفاخر شناسايي شده است و همين مساله مي تواند ابهامات اين تجليل را افزايش دهد.


خبر تصادفي:
ايراهيم حاتمي كيا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملكرد روزنامه يا لثارات الحسين و توهين به جامعه سينماي ايران اعتراض كرد. وي گفت: كساني كه در اينجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتي ديدم كه اين اتفاق افاده و حرمت قلم اينقدر ضايع شده است نتوانستم ساكت بمانم.اين هنرمند محبوب و دوست داشتني كشورمان كه كارگردان بسياري از فيلمهاي محبوب ايران مي باشد با اين واكنش حمايت خود را از جامعه هنري كشورمان نشان داد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.