شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خبر جديد از دنيا:مناظره‌ها كاري كرده شرم كنم با خارجي‌ها از دموكراسي حرف بزنم

۲ بازديد

شرح خبر:


به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، «جان كري» وزير خارجه آمريكا روز دوشنبه صحبت‌هاي مطرح‌شده در مناظرات انتخاباتي در اين كشور را «شرم‌آور» توصيف كرد.

وي كه در نشستي در لندن به سوالات دانشجويان پاسخ مي‌داد، در مورد انتخابات آمريكا گفت: «بايد به صراحت بگويم كه اين انتخابات براي تصويري كه از كشورمان در خارج وجود دارد، شرايط واقعا سختي ايجاد كرد.»

كري افزود: «لحظاتي وجود دارد كه شرمساري محض است. گاهي از هر عرفي كه من مي‌شناختم هم خارج مي‌شود. خوب من در سال 2004 نامزد رياست‌جمهوري بودم و هيچ‌وقت تصور هم نمي‌كردم كه مناظرات بر موضوعات اساسي متمركز نباشد. خوب اين تغيير بزرگي است.»

 

وزير خارجه آمريكا ادامه داد: «اين مسئله كار را از اين لحاظ براي من دشوار كرده كه وقتي با بعضي وزيران خارجه در ديگر كشورها يا روساي جمهور و نخست‌وزيرهاي كشورهاي ديگر ديدار مي‌كنيد و مي‌گوئيد "از شما مي‌خواهيم كه محكم‌تر به سمت دموكراسي گام برداريد،" به شما نگاه مي‌كنند و هرچند كه مودب به نظر مي‌رسند، اما مي‌توانيد ببينيد كه در سر آن‌ها، در چشم آن‌ها و در صحبت‌هايشان اين سوال وجود دارد. سخت است.»

كري گفت اين مسئله به انتخابات محدود نيست و مسائل جناحي موجب شده تا واشنگتن حتي در تصويب بودجه هم با مشكل مواجه باشد. وي افزود: «يا وقتي وارد مي‌شويد و (به خارجي‌ها) مي‌گوئيد "خيلي مهم است كه بودجه‌تان را تصويب كنيد،" و بعد مي‌بينيد كه هاج و واج نگاهتان مي‌كنند.»

او با اين حال گفت آمريكا كشوري است كه مي‌تواند اين مسائل را هضم كرده و «قدرتمندتر» به راهش ادامه دهد.

حملات لفظي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا و افشاگري در مورد فساد اخلاقي «دونالد ترامپ» نامزد جمهوري‌خواهان و رسوايي ايميل‌هاي «هيلاري كلينتون» نامزد دموكرات‌ها موجب شده تا بسياري از كارشناسان آمريكايي اين دور از انتخابات را انتخابي بين «بد» و «بدتر» توصيف كنند.

كري پيش از اين هم انتخابات امسال را كه هفته آينده برگزار مي‌شود، مايه شرمساري آمريكا خوانده بود.

وي در ماه مارس گفت: «اين (منازعات انتخاباتي) حس اطمينان همه نسبت به ثبات قدم و قابليت اتكا ما را متزلزل مي‌كند. بايد بگويم كه آن‌ها (مقامات خارجي) سوالاتي از من پرسيده‌اند كه باعث شده به اين نتيجه برسم كه آنچه در جريان است، يك شرمساري براي كشور است.»


خبر تصادفي:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ايران در رقابتهاي پارالمپيك ريو ر سال 2016 اين بار متاسفانه يكي از كمك داورهاي كشورمان در سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. آقاي علي سبكتكتين كمك داور خوب كشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازي دو تيم دست اولي كشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگي شد و جان خود را در اين رقابتها از دست داد. فدراسيون فوتبال و همچنين كميته داوران اين حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوري و همچنين جامعه ورزش اصفهان و نيز خانواده ايشان تسليت عرض نمود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.