شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خبر داغ از خبرگزاريها:افزايش شيوع مصرف مواد مخدر در جامعه كارگري/ صدور كارت‌پارس براي كارگران

۱ بازديد

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، شاهرخ اردلان‌منش صبح امروز در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان كه در سنندج برگزار شد، اظهار كرد: در هفته مبارزه با اعتياد در مدارس به صورت موظف براي فرزندان كارگران و خانواده‌ها در قالب 10 بسته دو ساعتي آموزش‌هاي لازم در نظر گرفته شده است.

به گفته وي، اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان آمادگي كامل را براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي در مناطق حاشيه شهرهاي استان دارد و مي‌توانيم هر نوع همكاري را با توجه به ظرفيت نيروهاي آموزش ديده داشته باشيم.

اردلان‌منش به اجراي طرح گاج «كاربست شيوع شناسي اعتياد جامعه كار و توليد» ويژه بخش كار و توليد در استان از سال‌هاي قبل اشاره كرد و گفت: در سال 93 ارزيابي در مورد نحوه اجراي اين طرح صورت گرفت و نتايج آن نيز در راستاي ارتقاي هرچه بيشتر اين طرح مورد استفاده قرار گرفت.

مدير امور اجتماعي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان خاطرنشان كرد: البته طرح گاج تنها به موضوع اعتياد خلاصه نمي‌شود و خيلي از مسائل را مدنظر قرار داده است.

به گفته اردلان‌منش، اين طرح با موضوع استقرار مداخلات پيشگيري از مصرف موادمخدر در جامعه كار و توليد كاري بنيادي در راستاي سلامت جامعه كار و توليد و جلوگيري از گرايش جامعه كارگري به اعتياد اجرا مي‌شود.

وي با بيان اينكه متاسفانه شيوع مصرف مواد مخدر در جامعه كارگري بالا رفته است، خاطرنشان كرد: استان كردستان از نظر پاكي جامعه كارگري خوشبختانه استان سوم كشور بود و وضعيت اعتياد در جامعه كارگري ما در استان چندان نگران‌كننده نيست.

مدير امور اجتماعي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان با اشاره به اينكه در بحث پيشگيري از اعتياد آموزش‌هاي پيشگيرانه به تنهايي نمي‌تواند خروجي لازم را داشته باشد، گفت: به همين منظور اقدامات پژوهشي نيست در دستور كار قرار گرفته است.

اردلان‌منش كفت: در قالب طرح گاج در كنار بسته‌هاي ترويجي بسته دوم يعني خدمات تسهيلاتي را از سه ماه پيش مورد توجه قرار داده و در همين راستا از تمام كارفرمايان دعوت و بحث اجتماعي كردن پيشگيري از اعتياد به صورت ويژه در جامع كارگري در استان دنبال مي‌شود.

به گفته وي، جامعه كارگري به صورت مستمر پايش و با ارتقاي بهداشت‌ياران به بهبان اقدامات ويژه‌اي در كنار نظارت بر انجام الزامات بهداشتي در محيط كار در بحث پيشگيري از اعتياد توسط اين بهداشت‌ياران يا بهبان‌ها انجام مي‌شود.

مدير امور اجتماعي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان از صدور كارت‌پارس براي كارگران تا پايان امسال خبر داد و افزود: در قالب اين مهم سلامت روحي و رواني كارگران نيز مورد توجه قرار گرفته است.


خبر تصادفي:
كاروان جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بزرگ پارالمپيك كار خود را با كسب پانزدهمي به پايان رساند. ورزشگاران ايران در اين رقابتها با كسب هشت مدال طلا, نه مدال نقره و هفت مدال برنز و در مجموع 24 مدال كار خود را به پايان رساند. ايران در دوره قبلي رقابتهاي پارالمپيك موفق به كسب رتبه يازدهم در جدول مدال ها شده بود و از اين حيث رتبه ايران چند پله نزول پيدا كرده بود. همچنين حادثه تلخ اين رقابتها كه كام همه ورزشكاران را تلخ نمود مرگ دوچرخه سوار كشورمان در مسير مسابقه بود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.