شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خبر جديد:برخورد قاطع كميسيون اصل 90 با اختلاس‌كنندگان صندوق ذخيره فرهنگيان/ لزوم افشاي دست‌هاي پشت پرده اين اختلاس

۲ بازديد

شرح خبر:
ولي داداشي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور اظهار كرد: اميدواريم وضعيت اقتصادي كشور رو به پيشرفت باشد و تلاش دولت در اين زمينه است.

وي ادامه داد: با توجه به تحريم‌هايي كه وجود داشت وضعيت اقتصادي كشور چندان مناسب نيست و اين تحريم‌ها از روي كاغذ برداشته شده اما غربي‌ها به‌ويژه آمريكا از پشت پرده به بانك‌ها سرمايه‌گذاري ضربه مي‌زند و اجازه نمي‌دهد سرمايه‌گذاري صورت گيرد.

نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي به اهميت حضور بخش‌خصوصي در سرمايه‌گذاري كشور اشاره كرد و افزود: تا زماني كه بخش‌هاي خصوصي ورود نكنند و نتوانند فعاليت اقتصادي انجام دهند اقتصاد كشور شكوفا نمي‌شود.

* رنج مردم از بحران اشتغال در كشور/ استعفاي 3 وزير براي حفظ حرمت آنها بود

وي با بيان اينكه بحران اشتغال در كشور موجب رنج مردم شده است، تصريح كرد: خانواده‌ها از بحران اشتغال در كشور رنج مي‌برند و ورود بخش‌خصوصي در اين زمينه مي‌تواند رونق اشتغال در كشور را رقم بزند.

داداشي سرمايه‌گذاري بخش‌هاي خصوصي داخلي و خارجي در كشور را موجب اشتغالزايي دانست و تصريح كرد: با ورود بخش‌خصوصي معضل اقتصاد و اشتغال كشور برطرف مي‌شود و رونق پيدا مي‌كند.

 وي درباره استعفاي سه وزير آموزش و پرورش، ورزش و فرهنگ و ارشاد، گفت: دولت بايد از مدت‌ها پيش اين كار را انجام مي‌داد و استعفاي اين سه وزير اقدام درستي بود كه با دستور رئيس جمهور استعفا دادند تا حرمت آنها حفظ شود.

دبير كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: دولت بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي مي‌كرد كه استعفاها در سال گذشته كه صداي اعتراض در حوزه‌هاي مذكور بلند بود رخ مي‌داد و استعفاي آنها در اين زمان جاي نقد دارد.

* تسريع در رسيدگي به پرونده اختلاس موجب اميدواري مردم مي‌شود

وي با اشاره به موضع مجلس در قبال برخورد با اختلاس 8 هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان، بيان كرد: موضع مجلس در اين زمينه قاطعانه است.

 داداشي افزود: كار كميسيون اصل 90 رسيدگي به تخلفات است و بنده به عنوان دبير اين كميسيون پرونده اختلاس صندوق ذخيره فرهنگيان را پيگيري مي‌كنم.

 وي با تأكيد بر اينكه هيچ نماينده‌اي در زمينه حق و حقوق فرهنگيان به هيچ عنوان عقب‌نشيني نمي‌كند، اضافه كرد: اين موضوع قاطعانه در كميسيون اصل 90 و مجلس پيگيري مي‌شود.

دبير كميسيون اصل 90 مجلس با بيان اينكه دستگاه قضايي در حال بررسي اتهامات است، خاطرنشان كرد: در اين زمينه دستگيري‌هايي صورت گرفته و قرار است دادرسي انجام شود.

وي متذكر شد: كساني كه 8 هزار ميليارد تومان بالا مي‌كشند دست‌هاي پشت پرده ديگري نيز داشته‌اند كه آنها نيز بايد رو شود و دستگاه قضايي و سيستم اطلاعاتي و امنيتي كشور اين موضوع را رصد كرده و به مردم معرفي كنند.

داداشي با بيان اينكه حكم اختلاس‌كنندگان بايد هر چه سريع‌تر صادر شود، يادآور شد: سرعت در رسيدگي به پرونده اختلاس موجب اميدواري مردم مي‌شود.

* بسته شدن منافذ سوءاستفاده در پرداخت حقوق‌هاي نجومي

وي درباره پيگيري كميسيون اصل 90 در زمينه حقوق‌هاي نجومي، گفت: در كميسيون اصل 90 تعداد 10 مصوبه در قالب پيش‌نويس براي ارائه به صحن مجلس تصويب كرديم تا بتوانيم مصوبه مجلس را بگيريم.

دبير كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در پيش‌نويس مذكور منافذي كه مي‌شود از آن سوءاستفاده كرد را بستيم، گفت: قرار است اين موضوع در قالب يك قانون تصويب شود و در صورت تصويب و تأييد شوراي نگهبان، به دولت ابلاغ مي‌كنيم.

وي افزود: در صورتي كه قانون مذكور اجرايي شود از اين به بعد حقوق‌هاي نجومي نخواهيم داشت اما دستگاه قضايي نيز بايد با كساني كه در اين قضيه مرتكب جرم شدند برخورد كند.

داداشي با بيان اينكه برخي‌ها در قضيه حقوق‌هاي نجومي مجرم و بعضي نيز مجرم نيستند، تصريح كرد: كساني كه مجرم هستند بايد درباره آنها دادخواست كيفري و حكم صادر شود.

وي خاطرنشان كرد: كساني كه در زمينه پرداخت و دريافت حقو‌ق‌هاي نجومي قصور كردند و پرونده‌شان حقوقي است اما مقصر نيستند و جرمي مرتكب نشدند و تنها حقوق گرفتند اگر بيت‌المال را اعاده كنند و برگردانند و به همين اكتفا شود، كافي است.

نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در مباحث حقوقي يك مقوله جرمي كيفري و يك مقوله حقوقي داريم، متذكر شد: در موضوع حقوق‌هاي نجومي با بعضي‌ها بايد حقوقي و با برخي نيز كيفري برخورد شود.


خبر تصادفي :
سايت هاي خبري روزانه بروز شده ميشود و توسط جديد ترين اخبار ايران اين اتفاق مي افتد.بايد دانست كه جديد ترين اخبار ايران و جهان لحظه به لحظه در اينم سايت ها موجود است.خبر هاي ورزشي اين سايت شامل خبر هاي ليگ هاي ايران و بازي دربي پايتخت است.بازي هاي حساس ليگ ايران را پوشش ميدهيم و به بررسي دقيق عملكرد هر يك از بازيكنان ليگ ميپردازيم.ليگ ايران خيلي زود و سريع شروع شده و تمامي بازي ها با كيفيت بالا و در بالاترين سطح انجام ميشود.تمامي بازيكنان ليگ با قيمت هايي گران در باشگاه هاي ليگ ايران بازي كرده و روزانه تمرينات زيادي را انجام ميدهند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.